Карантинді қалай өтуге болады: отбасы психологының кеңестері

Бүкіл әлем бұзылады деп ойлаған кезде тыныш қалу қиын. Экономикалық жағдай өзгеруде, басқа елдерден жаман жаңалықтар келеді. Бұдан әрі не болады? Дағдарыстан кейінгі өмір қандай болады?

Адамның жарақаттану оқиғасына реакциясы толқу, қатты қорқыныш, басқарылмайтын дүрбелең реакциялары, тіпті өзіне бақылауды толық жоғалтуға дейін пайда болуы мүмкін. Қазір біздің көпшілігіміз жаңалықтарға үнемі мониторинг жүргізіп, аурушаңдық статистикасын қадағалауда, пікір алмасуда, қалыптасқан қауіп-қатерге қарсы тұру әдістерін талқылауда. Көптеген адамдар жақындары бар жабық кеңістікте үйде апта бойы болуға мәжбүр, көптеген адамдар үшін бұл жаңа тәжірибе. Осыған байланысты бұрын аулақ болған отбасы ішіндегі, тұлғааралық қатынастарда жаңа қиындықтардың пайда болуын болжауға болады.

Мұндай жағдай-біз өтуге мәжбүр болатын тексеру. Біреу оның жанында тамаша адамдар өмір сүретініне және отбасы мүшелерімен, жақындарымен одан да жақындастырылатынына көз жеткізеді, ал кейбіреулері бұл жағдай бір-бірінен алыстата алады. Барлығы қалай қалыптасса да, көп жағдайда бізге, біздің даналығымызға, біздің жол беру шеберлігімізге, ымыраға келу қабілетіне байланысты.

Не істеуге болады?

«Тоқта!» ережесі

Қиын стресстік жағдайда өзіне: "Тоқта!» деп  тоқтау пайдалы болады.  Содан кейін эмоцияны, уайымды қойып, сау сезінуге жан-жақты егжей-тегжейлі жағдайды қарауға тырысыңыз. Жағдайды драмалық-өнімді емес екенін түсінуге тырысыңыз, себебі бұл пайда болған мәселелерді шешуге алып келмейді. Әрі қарай, мүмкін болатын қолайсыз салдарды азайту үшін әрекетіңізді ойлаңыз және санаңыз, логикаға жүгініңіз.

Жоспар

Жүргізілген талдаудан кейін барлық жағдайды нақты бағалай отырып, жоспар жасаңыз. Әрбір тармақтың салдарын ойлаңыз. Бұл сіз жағдайды басқара алатындығыңызға және сіз өзіңізді жеңу үшін бәрін жасап жатқандығыңызға түсінік береді.

Үйдегі жағдай.

Отбасында қауіпсіз, қолдаушы, тыныш, мейірімді атмосфераны құрыңыз және қолданыңыз. Бір-біріңді мақтап, мадақтаңдар, әзілдесіңдер. Бір-біріңе ұқыпты қараңыз. Отбасылық рәсімдерді қолданыңыз, сізді біріктіретін жаңаларын ойлап табыңыз. Отбасының әр мүшесіне  біраз уақыт жалғыз қалуға және демалуға болатын орын жасаңыз.

Егер әркімге бөлмені бөлуге мұмкіндік болмаса, онда кішкентай балаларға  төсек парақтардан, жеңіл көрпелерден үйшік жасауға болады, ата-аналарға да біраз уақыт жалғыз қалуға мүмкіндік беретін аумақты орын бөлуге болады.Бұл мәселені әр отбасы өздігінен шеше алады, мұнда барлық отбасы мүшелеріне ыңғайлы ережелерді талқылау, келісу және сақтау қажет. Автономияның дұрыс арақатынасы және бірге уақытты бірге өткізу - бұл сіздің отбасыңыздағы тұрақтылық пен амандықты сақтаудың маңызды факторы.

Денсаулық

Өз денсаулығыңызды және үй мүшелерінің денсаулығын бақылаңыз. Ұйқы жеткілікті болсын. Ұйқының болмауы иммунитетті төмендетеді және сізді ауруға деген сезімтал етеді. Дене шынықтырумен айналысыңыз, мұны барлық отбасы мүшелеріне ойын түрінде жасауға болады. Бір-біріңді жігерлендір. Фитнес бағдарламалары, йога және т.б. көмегімен ғаламторда. пайдалы бейнелерді таба аласыз.

Қазір үйде болу туралы ұсыныстар бар, бірақ ешкім көктемгі таза ауамен дем алуға тыйым салмайды. Егер сіз қалада тұрсаңыз, балконға барып, терезелерді ашыңыз, күн мен көктемді тамашалаңыз.

Тамақтану

Қиын психологиялық жағдайда дұрыс зат алмасуды сақтау маңызды. Тамаша және сапалы тамақтану туралы қамқорлық жасаңыз. Өзін-өзі оқшалау кезінде мәзіріңізге жемістер мен жармаларды қосыңыз. Тамақтануды теңдестіруге жөн болады. Бос уақытыңызды  жаңа бірдеңіні пісіруге пайдаланыңыз. Мүмкіндігінше, отбасының басқа мүшелеріне тамақ дайындау тәртібін орнатыңыз, оған балаларды тартыңыз.

Ақпарат

Егер жаңалықтар таспаларын қадағалауға көп уақыт бөлсеңіз, бұл алаңдаушылық пен алаңдаушылықты күшейтеді. Өзекті жаңалықтарды білу үшін, сенуге болатын 1-2 тексерілген ресурсты таңдаңыз. Жаңалықтармен танысуға және оларды талдауға қатаң белгіленген уақыт бөліңіз, мысалы күніне 2 рет, таңертең және кешке, бірақ 2 сағаттан кешіктірмей.

Қарым-қатынас

Өзіңізді қарым-қатынастан айырмаңыз. Қалыптасқан жағдайларда тікелей өзара іс-қимылды болдырмау керек. Бірақ достармен, әріптестермен, таныстармен, туыстарымен телефон арқылы сөйлесуге, қазіргі заманғы онлайн-ресурстарды пайдалана отырып, конференц-байланыс орнатуға болады. Кешкі тамақтануды бірге ішуге келісіңіз. Жағымды оқиғаларды есте сақтаңыз, әзілдеңіз. Жақын адамдармен қарым — қатынас-қиын жағдайда психологиялық қолдаудың қуатты ресурсы.

Күн тәртібі

Өзіңіздің және отбасы мүшелерінің күн тәртібін сақтауға тырысыңыз. Егер сіз жұмысты қашықтықтан орындасаңыз, жұмыс орнын жабдықтаңыз. Төсекте немесе диванда жатып жұмыс істемеңіз-бұл нәтижесіз және пайдасыз болады. Ыңғайлы киімді таңдаңыз. Жұмыс орнын анықтаңыз: басталуы, түскі үзіліс, жұмыстың аяқталуы және бірнеше шағын үзілістер. Бұл үшін оятар сағатты пайдаланыңыз. Жұмыс уақытынан кейін міндетті түрде демалуды ұйымдастырыңыз.

Өзіңіз үшін уақыт

Сізде бұрын жұмыс жолына кететін біраз уақыт босады. Бұл уақытты өзіңізге қамқорлық жасауға арнаңыз, өзіңізді жағымды нәрсемен қызықтырыңыз.

Үйдің оқшаулауда болуы-бұл «жаза» емес. Бұл жаңа дағдыларды игеру, білім алу, жаңа қызықты істер үшін ресурс.

Аман-сау болыңыз!

Педагог – психолог: Есентемирова А.А.

87773780675